יום חמישי, 5 ביולי 2012

גם למיקרוסופט אסור לעשות שימוש בגופן, ללא הרשאה

במאמרים קודמים עסקתי בפרשת תביעתם של בעלי הזכויות בגופן "נרקיס" ובגופן "קורן" כנגד חברת מיקרוסופט אשר לטענתם, הפרה את הגופנים ו/או גופנים דומים להם בתוכנת Office, וזאת, שקיבלה הרשאה לכך.

בהחלטה ראשונית בעניין קבע שופט ביהמ"ש המחוזי מרכז פרופ' עופר גרוסקופף קביעה עקרונית לפיה גופן יכול להוות  מושא להגנת זכות יוצרים אך אינו ראוי להגנת המדגם הרשום. הרחבנו על החלטה זו במאמר שפרסמנו בעבר באתר זכויות היוצרים.

בהמשך ובהתייחס לסכסוך בין בעלי הזכויות בגופן "נרקיס" לבין מיקרוסופט קבע ביהמ"ש כי מיקרוסופט רכשה רישיון לשימוש בגופן ממר נרקיס, יוצר הגופן, ועל-כן ולא הפרה את זכות היוצרים בו. התייחסנו להכרעה ולחלק מהיבטיה  בפוסט שפרסמנו בבלוג לפני מספר חודשים.   

לפני מספר ימים ניתן פסה"ד בעניין תביעתם של בעלי הזכויות בגופן "קורן" אשר טענו כי הגופן "גוטמן-קורן" המוטמע בתוכנת office מפר את הגופן "קורן" (הגם שלא מדובר באותו גופן בדיוק). בדונו בעניין קבע ביהמ"ש כי השימוש שעשתה מיקרוסופט בגופן "גוטמן-קורן" מהווה הפרה של זכות היוצרים בגופן "קורן". עוד קבע ביהמ"ש כי למיקרוסופט לא היה רישיון לשימוש בגופן.

בעקבות קביעות אלו חייב ביהמ"ש את מיקרוסופט לפצות את התובעים בסך 400,000 ש"ח ולשאת בהוצאות המשפט שלהם בסך 120,000 ש"ח. בנוסף, חייב ביהמ"ש את מיקרוסופט להשמיט את הגופן "גוטמן-קורן" מתוכנות Office, החל משנת 2013 [תא (מרכז) 5315-04-08 הוצאת קורן ירושלים בע"מ ואח' נ' מיקרוסופט ישראל בע"מ ואח', (30.6.2012).










אין תגובות: